zadania dla klasy 3

Archiwum





Temat: Co myślisz o mnie ? BartoX555 -'.'-

A ić stond masz Wyloguj [KtośTam] czy inne pokemonowe odzywki. Z dobrego tematu możesz zrobic spamernie, masz 11 góra 12 lat i zachowujesz się jak 9, zadania z klasy 4-5 klasy. Klniesz (gwiazdki to nadal przekleństwo), nie stosujesz się do żadnych zasad poprawnej polszczyzny, widać że trzeba cię zapoznać z FireFoxem i paroma internetowymi słownikami.

myślisz że masz vipa to ci będą ustępować, tu się mylisz.

@widze że masz zapędy na uploadera, ale zaraz wymiękniesz zapewne ;D
Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku





Temat: Zadanie z Matematyki
Podaje tresc zadania z klasy piatej szkoly podstawowej xD

Zapisz dowolna liczbę naturalna dwucyfrowa, potem liczbe o 2/3 mniejsza, nastepnie liczbe o 2/3 mniejsza od poprzedniej itd.
przykladow musi byc 10.

Pomozcie to zrobic )

[+++]
xDD Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku





Temat: plan zajęć
TOM napisał(a):


On 3 Wrz, 20:57, Igon Skrzypek
<igon.skrzy@gmail.com.reszta.to.smiecwrote:
| Hmm a co w tym takiego niezwykłego?? Zwykłe tabelki pisane w HTMLu -
| nawet PHP nie jest potrzebne - więc pod tym względem NTF.

| Jeżeli natomiast szukasz skryptu który przetworzy gotowy plan zajęć np w
| XLS albo PDF i wyświetli albo ułoży plan zajęć i siatkę godzin to
| sprecyzuj co konkretnie taki skrypt ma robić - bo jak sam widzisz wiele
| jest możliwości.

| Pozdro,
| Igon

| P.S.
| Jeśli to tylko statyczne plany wklepane z ręki to jest to HTML, poczytaj
| o tym i o linkach (by zmieniać np prowadzących lub grupy)

o żeby było coś np. takiego, ale to akurat jest program który dość
sporo kosztuje - ja chcę coś podobnego ale free :)

http://szkola.lo3.wroc.pl/vulcan/index.html


Program wcale nie jest drogi.
A żeby nie było OT to są zasoby (sale, ludzie) Sale są dostępne w
jakichś godzinach. Ludzie też, ale ludzie są dość elastyczni.
Nauczyciele przyjdą o takich godzinach jak plan in pokaże.
Z mojego punktu widzenia to jest to szeregowanie zadań (podobny problem).
Masz maszyny (sale) i zadania (klasy). Klasy mają operacje (lekcje).

No i teraz wstawiasz operację (lekcję) na maszynę (salę). Operacja
(lekcja) trwa jakiś czas (zwykle 1 lub 2 jednostki). Są algorytmy proste
(kontenerowe, plecakowe i inne) oraz bardziej "inteligentne"
(genetyczne). Jeśli rozumiesz szeregowanie to znajdziesz w necie opisy
różnych algorytmów.

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: CV programisty
On 21.11.2007, f1j@k? <per@server.plwrote:


| Co o tym sądzicie? Bo ja trochę zgłupiałem jak to zobaczyłem - ja w swoim
| CV mam 3 linijki opisujące moje wyższe wykształcenie, a on ma jedną i to
| nie pełną. Kto z nas popełnia błąd?
Nikt. To sa rozne podejscia, zalezy czego oczekuje pracodawca. imho
madry pracodawca znajacy sie na rzecz powinien wiedziec ze programowania
nie da sie nauczyc na studiach (jedynie podstawy),


...a potem mamy doświadczonego programistę używającego floatów do
operacji na kwotach pieniędzy ("wprawdzie to stwarza pewien problem przy
przeliczaniu walut, ale to przez to, że w Polsce obowiązuje zaokrąglanie
w dół, a za granicą w górę"), uparcie stosującego rozwiązanie
problemu KNAPSACK do zwykłego zadania z klasy P albo cierpiącego na
syndrom aleocochodziprzecieżdziała (choć to ostatnie akurat miewają
i absolwenci niektórch wydziałów wyższych uczelni).

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Casus: Expert ( przepraszam, bo off topic )

A teraz poważnie: Za takie bzdety jak w nagłówku powyżej


Drogi Jakubie.
Nie rozumiem na czym polega twoja frustracja.
Czy uwazasz, ze nie jest mozliwe opanowanie przez ucznia 8-klasy
programu matematyki z zakresu szkoly sredniej (liceum) ?

Czy uwazasz, ze nie jest mozliwe przez ucznia 3 klasy opanowanie
programu nauczania matematyki z zakresu szkoly podstawowej ?

Z moich doswiadczen wynika, ze jest to mozliwe.
Sam gdy mialem 5 lat i starszych kolegow, to z pomoca rodzicow
przerobilem 4 klasy matematyki SP. Po prostu mi sie to podobalo i
wciagnelo.
Spotykam dzieci, ktorym matematyka nie sprawia zadnego klopotu i jako
uczniowie klasy 1 SP, w locie rozwiazuja zadania z klasy 3 .
Zatem takie eksternistyczne przygotowanie takich uczniow do zaliczenia i
zdania egzaminu z programu matematyki calej szkoly podstawowej ma sens ,
gdyz tacy uczniowie juz sa.

Jest to tez zgodne z trendem indywidualizacji toku nauczania w szkolach.
Przeciez wystarczy ze taki 4-klasista zda ten egzamin z programu calej
szkoly podstawowej i juz nie bedzie musial chodzic na lekcje matematyki.
A jak jest zdolny to zda jeszcze fizyke, chemie , informatyke, .
i bedzie mial wiecej czasu np. na zajecia w szkole artystycznej,
muzycznej, baletowej.

Czy zatem nie zgadzasz sie , bo uwazasz ze nauczenie programu matematyki
z zakresu SP + Liceum w 2 lata jest niemozliwe, czy tez tego nie
popierasz.
Jacek

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: 8 klasa
Prosilbym, o ile to mozliwe, bo nie wiem czy do dobrej grupy piszę, o
rozwiązanie poniższego zadania z klasy 8. Acha oczywiście to jest na
wczoraj, więc bardzo proszę o szybką odpowiedz.
Dla jakiej 'k' układ równań jest sprzeczny:
4x + 3y = k
4x +0.5k = -3
Prosilbym o podanie toku rozumowania.

Serdeczne pozdrowienia dla wszystkich matematykow

steel@friko.onet.pl

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: 8 klasa


azik napisał(a) w wiadomości: ...
Prosilbym, o ile to mozliwe, bo nie wiem czy do dobrej grupy piszę, o
rozwiązanie poniższego zadania z klasy 8. Acha oczywiście to jest na
wczoraj, więc bardzo proszę o szybką odpowiedz.
Dla jakiej 'k' układ równań jest sprzeczny:
4x + 3y = k
4x +0.5k = -3
Prosilbym o podanie toku rozumowania.


A moze drugie rownanie powinno byc 4x + 0.5ky = -3 czy cos takiego?
Bo inaczej to rzeczywiscie troche glupio wychodzi...

W ogolnosci uklad 2 rownan liniowych jest sprzeczny gdy wyznacznik W=0 i
(Wx!=0 lub Wy!=0)
(zapis != - nie rowna sie)
Wystarczy wiec policzyc wyznaczniki...

Pozdrawiam

Adam Michalski, 16 lat
aims@polbox.com
aims@box43.gnet.pl

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: 8 klasa

Adam Michalski napisał(a) w wiadomości: ...


| azik napisał(a) w wiadomości: ...
| Prosilbym, o ile to mozliwe, bo nie wiem czy do dobrej grupy piszę, o
| rozwiązanie poniższego zadania z klasy 8. Acha oczywiście to jest na
| wczoraj, więc bardzo proszę o szybką odpowiedz.
| Dla jakiej 'k' układ równań jest sprzeczny:
| 4x + 3y = k
| 4x +0.5k = -3
| Prosilbym o podanie toku rozumowania.
A moze drugie rownanie powinno byc 4x + 0.5ky = -3 czy cos takiego?
Bo inaczej to rzeczywiscie troche glupio wychodzi...
W ogolnosci uklad 2 rownan liniowych jest sprzeczny gdy wyznacznik W=0 i
(Wx!=0 lub Wy!=0)
(zapis != - nie rowna sie)


...no i oczywiscie nie tylko 2 rownan... 3, 4...itd.
Ale dla bardzo duzej ilosci rownan sa jeszcze prostsze metody...

Pozdrawiam

Adam Michalski, 16 lat

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Bydło związkowe znów chce naszych pieniędzy!
Propozycja. Niech każdy związkowiec znajdzie sobie kilkunastu chętnych (cały naród jedynie słuszne żądania awangardy klasy przodującej popiera) do opłacania jego emerytury, niech ich weźmie do rejenta, niech mu podpiszą weksle. Solidarnie - jeśli utracą pracę, albo zbankrutują, też muszą płacić. Prawo musi być - i sprawiedliwość!
No, i już! Po co do tego premier?
Zapomniałem: do kandydatów powinni przychodzić zaopatrzywszy się w tradycyjne argumenty: łomy, pałki, kilofy, petardy, może jakieś bomby...

SERCE NARODU BIJE MOCNO!
____

buldog. Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Sławy światowej architektury chcą projektować w...
A polscy achitekci polozyli uszy po sobie...
... i już. To jest najgorszy objaw prowincjonalizmu, gdy miejscowe siły nie
przystępują do walki, oddając pole "zagranicznym gwiazdom". Nie twierdzę, że
Krier lub Lebeskind to nikt, ale to po prostu hańba, żeby nagle nie było w
Polsce firmy architektonicznej na poziomie, zdolnej do przełknięcia zadania
pierwszej klasy...
pzdrw,
Hoborg Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Oceny w szkole
Prowokujesz... To się nie zdarza - każdemu można udowodnić, że czegoś nie
umie... A jak się nudzi na lekcji, to trudno go polubić...

A poważnie, to miałam takiego chłopaka parę lat temu. Przewyższał pozostałych o
kilka poziomów. Prawdziwa perła wśród szarych kamyczków polnych. A do tego
dobrze wychowany, kulturalny, pracowity. Musiałam coś wymyślić, bo rozwalał mi
każde zajęcia z tej prostej przyczyny, że na każde pytanie odpowiadał pierwszy,
nie dopuszczając nikogo do głosu. Jak raz przysnął i nie dosłyszał banalnego
pytania, to nikt inny nie ważył się odpowiedzieć - wszyscy kombinowali, że skoro
K. nie wie, to pytanie musi być podchwytliwe. Jedyne, co w takiej sytuacji można
zrobić, to prowadzić dwie lekcje w jednej - inne zadania dla klasy, inne dla
tego rodzynka. I to zupełnie inne. To było wyzwanie, ale też trzy razy więcej
pracy dla nauczyciela.
Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: SKLADAJCIE PROTEST!!!!!!
Test był banalny! Poza tym według starego programu nauczania (8-letnia
podstawówa) to to były zadania dla klasy 6-7 podstawówki. Powiedz mi
którezadanie było trudne? Bo ja nie wiem. Kukurydzy też nie miałem na lekcji,
ale to zadanie wymagało tylko krztyny logicznego myślenia. A jeśli to jest dla
ciebie za trudne to składaj protest do ojca i matki, a nie do OKE. Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: DO OSOB KTORE UWAZAJA ZE BYLA TRUDNA
Delta...
uważam, że jesteś troszkę niesprawiedliwa.. owszem - podstawowy nie był jakoś super trudny - tylko trochę mało czasu było...
Natomiast rozszerzona?? ech.. powiem tyle: mozę te zadania i nie były trudne ale fakt, że dwa ostatnie zadania to typowe zadania na starą maturę dla klas mat-fiz, mówi sam za siebie.. przecież na starej maturze rozwiązwało sie 3 zadania tej klasy w 5 godzin.. a teraz?? te 2 + jeszcze 7 innych.. więc troszke deficyt czasu był...
Pozdrowionka wszystkim...
PS:
A serwetka faktycznie nie była trudna - trzeba było tylko zauważyć że po podzieleniu promieniami na romby się wszystko łądnie skraca, lub wersja 2ga - z pola czworokąta wpisanego w okrąg...
Pozdrawiam cieplutko :) Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Czy Zosia z MjM studiuje matematykę?
Gość portalu: jowita napisał(a):

> Chwila, obie musiały mieć matematykę na poziomie szkoły średniej, a teraz
> problem z rozwiązaniem zadania z klasy czwartej czy piątej. Naprawdę mielibyści
> e
> z tym problem?

Problem polega na tym, że dzieci obecnie w łodszych klasach nie sa uczone matematyki tylko jakis debilizmów w stylu "działania na zbiorach" albo jekis wygibasów pod hasłem :przekraczanie progu dziesiętnego. Skutek jest taki, że mamy stada matemetycznych analfabetów, a rodzice uczeni "tradycyjnej" matematyki często mają problem, żeby dziecku pomóc. Nie mówię, że przekracza to zdolności osoby średnio rozgarniętej, ale trzeba pogółwkowac i się przestawic na ten debilny tok. Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Co myślisz o mnie ? BartoX555 -'.'-

1. Nigdy nie masz nic ciekawego do powiedzenia, nigdy nie uzasadniasz swojego zdania. Posty w stylu "dobre IVHOIHOH AEFOAE * "
2. Pokemoniaste pismo: "boshhh", "śmiechowe" "idziemy all" " -'.'- "
3. Nie umiesz pisać po polsku - nie zasłaniaj się papierkami
4. Więcej klniesz niż myślisz.
5. " Łał, ale jestem fajny, łał"
Naprawdę, można wymieniać w nieskończoność, ale po prostu szkoda czasu

* emotikona/zbiór emotikon nie do rozpoznania dla nietrollowego oka.

Co o tobie wiem:
Jestes leniwy- nie chcesz robic zadan.
Masz 10/11 lat- zadania z 5 klasy.
Czasami zachowujesz sie jak troll/dziecko neo (nie potrzebne skreslic).
2 (zadania i trollowanie) minusy jakie zauwazylem.

@Bezalkocholow, jakos Amunicja nie zachowuje sie jak troll/dziecko neo (patrz wyzej). Jakos nie chce by ludzie robili mu zadania domowe.
Laught jak kopiuje to ma to sens, jest ciekawe. A tu jakis...(dokoncz sam) tworzy o sobie temat co nie jest ciekawe.

...a ktoś Ty? > pierwszy raz Cię widzę - mówię szczerze

W jakich działach tematach najczęściej się udzielasz?

Kolejne dziecko neo na tej stronie.

Nigdy nic nie masz do powiedzenia, zawsze jakieś A ić stond masz Wyloguj [KtośTam]
czy inne pokemonowe odzywki. Z dobrego tematu możesz zrobic spamernie, masz 11 góra 12 lat i zachowujesz się jak 9, zadania z klasy 4-5 klasy. Klniesz (gwiazdki to nadal przekleństwo), nie stosujesz się do żadnych zasad poprawnej polszczyzny, widać że trzeba cię zapoznać z FireFoxem i paroma internetowymi słownikami.

myślisz że masz vipa to ci będą ustępować, tu się mylisz.

@widze że masz zapędy na uploadera, ale zaraz wymiękniesz zapewne ;D


nie piszę "A ić stond masz Wyloguj [KtośTam]" tylko pisze jak już coś to :

1-3 zdania uzasadnienia , odpowiedzi i na dole " "Wyić" "stond" wyjście masz po prawej na górze przycisk [KtośTam] "


Nie robię spamerni z tematów , czytaj wyżej z tymi 11/12 latami

Trzeba mnie zapoznać z Firefoxem tak ? Nie wiem co chciałeś powiedzieć przez to , internetu nie dostałem na komunię , ani na żadne święto , komputer zawsze naprawiam sam , wymieniam podzespoły więc nie jestem Newbie .

Tak mam zapał na Uploadera i będę nim , A jak nie to Uplinkerem.


Jestem w 2 % na 100% dzieckiem neo
Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Co myślisz o mnie ? BartoX555 -'.'-

1. Nigdy nie masz nic ciekawego do powiedzenia, nigdy nie uzasadniasz swojego zdania. Posty w stylu "dobre IVHOIHOH AEFOAE * "
2. Pokemoniaste pismo: "boshhh", "śmiechowe" "idziemy all" " -'.'- "
3. Nie umiesz pisać po polsku - nie zasłaniaj się papierkami
4. Więcej klniesz niż myślisz.
5. " Łał, ale jestem fajny, łał"
Naprawdę, można wymieniać w nieskończoność, ale po prostu szkoda czasu

* emotikona/zbiór emotikon nie do rozpoznania dla nietrollowego oka.

Co o tobie wiem:
Jestes leniwy- nie chcesz robic zadan.
Masz 10/11 lat- zadania z 5 klasy.
Czasami zachowujesz sie jak troll/dziecko neo (nie potrzebne skreslic).
2 (zadania i trollowanie) minusy jakie zauwazylem.

@Bezalkocholow, jakos Amunicja nie zachowuje sie jak troll/dziecko neo (patrz wyzej). Jakos nie chce by ludzie robili mu zadania domowe.
Laught jak kopiuje to ma to sens, jest ciekawe. A tu jakis...(dokoncz sam) tworzy o sobie temat co nie jest ciekawe.

...a ktoś Ty? > pierwszy raz Cię widzę - mówię szczerze

W jakich działach tematach najczęściej się udzielasz?

Kolejne dziecko neo na tej stronie.

Nigdy nic nie masz do powiedzenia, zawsze jakieś A ić stond masz Wyloguj [KtośTam]
czy inne pokemonowe odzywki. Z dobrego tematu możesz zrobic spamernie, masz 11 góra 12 lat i zachowujesz się jak 9, zadania z klasy 4-5 klasy. Klniesz (gwiazdki to nadal przekleństwo), nie stosujesz się do żadnych zasad poprawnej polszczyzny, widać że trzeba cię zapoznać z FireFoxem i paroma internetowymi słownikami.

myślisz że masz vipa to ci będą ustępować, tu się mylisz.

@widze że masz zapędy na uploadera, ale zaraz wymiękniesz zapewne ;D


nie piszę "A ić stond masz Wyloguj [KtośTam]" tylko pisze jak już coś to :

1-3 zdania uzasadnienia , odpowiedzi i na dole " "Wyić" "stond" wyjście masz po prawej na górze przycisk [KtośTam] "


Nie robię spamerni z tematów , czytaj wyżej z tymi 11/12 latami

Trzeba mnie zapoznać z Firefoxem tak ? Nie wiem co chciałeś powiedzieć przez to , internetu nie dostałem na komunię , ani na żadne święto , komputer zawsze naprawiam sam , wymieniam podzespoły więc nie jestem Newbie .

Tak mam zapał na Uploadera i będę nim , A jak nie to Uplinkerem.


Jestem w 2 % na 100% dzieckiem neo

A teraz musisz się bronić ? chciałeś opinię o sobie to ją masz , proste.
Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Majca
Więc... mam pewne zadanie z majcy, jeśli mógłby ktoś pomóc piszcie na gg 15699149.

zadania dla klasy szóstej
Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: plan zajęć
On 3 Wrz, 23:36, Jacek Czapla <jczapla.pula@asit.plwrote:


TOM napisał(a):

| On 3 Wrz, 20:57, Igon Skrzypek
| <igon.skrzy@gmail.com.reszta.to.smiecwrote:
| Hmm a co w tym takiego niezwykłego?? Zwykłe tabelki pisane w HTMLu -
| nawet PHP nie jest potrzebne - więc pod tym względem NTF.

| Jeżeli natomiast szukasz skryptu który przetworzy gotowy plan zajęć np w
| XLS albo PDF i wyświetli albo ułoży plan zajęć i siatkę godzin to
| sprecyzuj co konkretnie taki skrypt ma robić - bo jak sam widzisz wiele
| jest możliwości.

| Pozdro,
| Igon

| P.S.
| Jeśli to tylko statyczne plany wklepane z ręki to jest to HTML, poczytaj
| o tym i o linkach (by zmieniać np prowadzących lub grupy)

| o żeby było coś np. takiego, ale to akurat jest program który dość
| sporo kosztuje - ja chcę coś podobnego ale free :)

| http://szkola.lo3.wroc.pl/vulcan/index.html

Program wcale nie jest drogi.
A żeby nie było OT to są zasoby (sale, ludzie) Sale są dostępne w
jakichś godzinach. Ludzie też, ale ludzie są dość elastyczni.
Nauczyciele przyjdą o takich godzinach jak plan in pokaże.
Z mojego punktu widzenia to jest to szeregowanie zadań (podobny problem).
Masz maszyny (sale) i zadania (klasy). Klasy mają operacje (lekcje).

No i teraz wstawiasz operację (lekcję) na maszynę (salę). Operacja
(lekcja) trwa jakiś czas (zwykle 1 lub 2 jednostki). Są algorytmy proste
(kontenerowe, plecakowe i inne) oraz bardziej "inteligentne"
(genetyczne). Jeśli rozumiesz szeregowanie to znajdziesz w necie opisy
różnych algorytmów.


Do układania siatki zajęć często stosuje się grafy. Wymaga to jednak
dość dużej wiedzy z teorii grafów i sporych umiejętności
matematycznych. Grafy dają najlepsze wyniki jeśli idzie o spójność
takich planów, ale dobre algorytmy są najczęściej pilnie strzeżoną
tajemnicą firm które zajmują się pisaniem takiego oprogramowania a
napisanie własnego algorytmu, to jak już pisałem, nie w kij dmuchał ;)

Pozdrawiam

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: plan zajęć
Monday 03 of September 2007 23:36:09 Jacek Czapla napisał(a):


TOM napisał(a):
| On 3 Wrz, 20:57, Igon Skrzypek

| <igon.skrzy@gmail.com.reszta.to.smiecwrote:
| Hmm a co w tym takiego niezwykłego?? Zwykłe tabelki pisane w HTMLu -
| nawet PHP nie jest potrzebne - więc pod tym względem NTF.

| Jeżeli natomiast szukasz skryptu który przetworzy gotowy plan zajęć np w
| XLS albo PDF i wyświetli albo ułoży plan zajęć i siatkę godzin to
| sprecyzuj co konkretnie taki skrypt ma robić - bo jak sam widzisz wiele
| jest możliwości.

| Pozdro,
| Igon

| P.S.
| Jeśli to tylko statyczne plany wklepane z ręki to jest to HTML, poczytaj
| o tym i o linkach (by zmieniać np prowadzących lub grupy)

| o żeby było coś np. takiego, ale to akurat jest program który dość
| sporo kosztuje - ja chcę coś podobnego ale free :)

| http://szkola.lo3.wroc.pl/vulcan/index.html

Program wcale nie jest drogi.
A żeby nie było OT to są zasoby (sale, ludzie) Sale są dostępne w
jakichś godzinach. Ludzie też, ale ludzie są dość elastyczni.
Nauczyciele przyjdą o takich godzinach jak plan in pokaże.
Z mojego punktu widzenia to jest to szeregowanie zadań (podobny problem).
Masz maszyny (sale) i zadania (klasy). Klasy mają operacje (lekcje).

No i teraz wstawiasz operację (lekcję) na maszynę (salę). Operacja
(lekcja) trwa jakiś czas (zwykle 1 lub 2 jednostki). Są algorytmy proste
(kontenerowe, plecakowe i inne) oraz bardziej "inteligentne"
(genetyczne). Jeśli rozumiesz szeregowanie to znajdziesz w necie opisy
różnych algorytmów.


Tyle ze ten program to prawdopodobnie nie jest napisany w PHP, a tylko
prezentuje przez HTML wyglad na strone internetowa.

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: CV programisty
Stachu 'Dozzie' K. ośmielił się napisać:

On 21.11.2007, f1j@k? <per@server.plwrote:
| Co o tym sądzicie? Bo ja trochę zgłupiałem jak to zobaczyłem - ja w swoim
| CV mam 3 linijki opisujące moje wyższe wykształcenie, a on ma jedną i to
| nie pełną. Kto z nas popełnia błąd?
| Nikt. To sa rozne podejscia, zalezy czego oczekuje pracodawca. imho
| madry pracodawca znajacy sie na rzecz powinien wiedziec ze programowania
| nie da sie nauczyc na studiach (jedynie podstawy),

....a potem mamy doświadczonego programistę używającego floatów do
operacji na kwotach pieniędzy


czyli Twoim zdaniem skoro na jakiekolwiek programowanie na uczelni
praktycznei nie chodzilem, i przez to asp zdalem w 2 podejsciu, nigdy
nei zastanawialem sie nad operacjami na kwotach pieniedzy to jestem zlym
programista?
("wprawdzie to stwarza pewien problem przy

przeliczaniu walut, ale to przez to, że w Polsce obowiązuje zaokrąglanie
w dół, a za granicą w górę"), uparcie stosującego rozwiązanie
problemu KNAPSACK do zwykłego zadania z klasy P


to chyba poweirdza ze jestem zlym programista bo nie wiem o co chodzi :)

Moje zdanie odnosnie programownaie na uczelni jest takie: (zapewne sie myle)
Na uczelni uczysz sie wybranych zagadnien, i malej ilosci technologii
(bo sie po prostu nie da, jakies programowanie w c++, potem nieco
obiektowosci moze byc w delphi i zapewne jakis semestr php i wychodzi
gosc ktory cos i moze umie napisac, ale tak naprawde nie zna roznych
technologii (a tym bardziej najnowszych), na mgr robia pseudo sklep
inetowy (albo i ktos im to robi) ktory juz na pierwszy rzut oka jest zle
zaprojektowany...
Zapewne podstawy sa wazne, ale nawet jesli kazda lekcja na 5 studiach to
bedzie programowanie to i tak z tego nie bedzie rasowego programisty bo
to fizycznei sie nie da, z powoduy tego ze to chyba po prostu trzeba
kochac i siedziec godzinami, czasem moze po nocach, interesowac sie
roznymi technologiami, jezykami, nowosciami, a imho po studiach to
powiedza ci MFC jest swietne i bedziesz w to wierzyc... albo do konca
zycia bedziesz siedziec w php i dlubac, skoro sa duzo lepsze,
nowoczesniejsze technologie, w ktorych sie pisze 5 razy szybciej i lepiej

btw co myslicie o nowosciach w vs 2k8?

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Casus: Expert ( przepraszam, bo off topic )


Expert wrote:
Z moich doswiadczen wynika, ze jest to mozliwe.
Sam gdy mialem 5 lat i starszych kolegow, to z pomoca rodzicow
przerobilem 4 klasy matematyki SP. Po prostu mi sie to podobalo i
wciagnelo.


a ja sam w podstawowie bez niczyjej pomocy jakos umialem rozwiazywac
zadania dwa lata naprzod. nie wiem jak ale umialem. i co z tego?
zasada "nie wychylaj sie" gniecie wszystko co jej w droge wlezie.
to tak z realiow szkoly.

dalej. powielajac twoj sceptyczny stosunek do projektu "sztuczny mozg"
musze powiedziec, ze twoj projekt "szybkie przyswajanie materialu"
tez jest niepotrzebny. dlaczego? badania zajma jakis koszt. a metody
edukacji sa wystarczajaco rozwiniete. wystarczy je stosowac w praktyce,
a przy okazji odsunac w zapomnienie regule "nie wychylaj sie".


Spotykam dzieci, ktorym matematyka nie sprawia zadnego klopotu i jako
uczniowie klasy 1 SP, w locie rozwiazuja zadania z klasy 3 .
Zatem takie eksternistyczne przygotowanie takich uczniow do zaliczenia i
zdania egzaminu z programu matematyki calej szkoly podstawowej ma sens ,
gdyz tacy uczniowie juz sa.


zawsze byly i zawsze beda, tak samo jak matoly. kiedys chcialem zrobic
komus przysluge. tydzien mi zajelo wskazanie roznicy pojeciowej pomiedzy
2+2
3+3+9   (to jeszcze lapal)
ale czegos takiego jak  5+3+8+3+2+4+5+9  juz niestety nie dalo
sie wtloczyc do glowy.
stopien percepcji to jednak cecha wrodzona, a przeciazenie mozgu moze
grozic jego spaleniem (tzn. kaftan:)

i teraz slowa za toba. pojawily sie glosy w dyskusji by cie zamknac
w wariatkowie za poglady itp.itd...... ze swojej strony dodam ze to jest
kompletna bzdura, i powielenie rozumowania sw.inkwizycji. za przyklady
podam tarapaty galileusza i kopernika. a bylo ich duzo duzo wiecej.
na stosie mozna spalic kazda idee wraz z mozgiem ktory to wymyslil.
tyle ze za jakis czas pojawi sie ktos kolejny, znowu kolejny i znowu
az do skutku, a stos/wariatkowo moze tylko opoznic proces rozwoju.

staaaarczy tego wielko off topikowego belkotu :)


Jacek


--
/===================================    oOOo      W temperaturze zera
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ ===\__/==   bezwzglednego swiatlo
| Grzegorz Szyszlo   mailto:z@wbc.lublin.pl |   zmienia postac
==============================================/   alotropowa  (by Znik)

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Jaka to struktura danych
Stachu 'Dozzie' K. pisze:


On 29.11.2007, Marcin Biegan <aragon@usunto_student.agh.edu.plwrote:
| Stachu 'Dozzie' K. pisze:
| Zanim zacznieszs kpic, zainteresuj sie tematem Olimpiady
| Informatycznej, bo co mam ci napisac?

| www.oi.edu.pl

| O widzisz. Czyli uprawiają domyślanie się. Widziałem ludzi, którzy
| wygrywali takie konkursy. Widziałem ich codzienny kod. Paskudny że pożal
| się Boże, pełny błędów przepełnienia bufora i podobnych (zakładający, że
| dane wejściowe zawsze są poprawne), a próby ponownego użycia już
| napisanego programu nierzadko mogły się skończyć porażką.

| Olimpiady takie jak ta stawiają na znajomość parudziesięciu algorytmów
| i szybkie zrozumienie słowo w słowo postawionego zadania, co w praktyce
| nie przekłada się nijak na regularne programowanie.

| Informatyka nie sprowadza się do "regularnego programowania".

Zgadza się. Są jeszcze administratorzy, którzy z regularnym
programowaniem nie mają wiele wspólnego (są też tacy, którzy i owszem,
mają). Są również badacze, specjaliści od bezpieczeństwa, testerzy,
analitycy i cała rzesza innych ludzi. I tak naprawdę tylko niewielki
odsetek ma styczność z zadaniami zbliżonymi (ale tylko zbliżonymi!) do
olimpiad.


I co w związku z tym? Wielkich odkryć też dokonuje "niewielki odsetek" i
uważam, że właśnie osoby, które potrafią i są zainteresowane rozwiązywaniem
zadań tej klasy mają większą szansę na wymyślenie czegoś rewolucyjnego, niż
ktoś, kto pisze świetny kod lub świetnie projektuje. OI to całkiem niezły początek.
Algorytmy których używasz ktoś wymyślił, a nowe które się pojawią ktoś musi
wymyślić. Wątpię, żeby zrobił to specjalista od bezpieczeństwa, tester, czy
administrator (niezależnie od tego, czy umie programować).

Popełniłeś niedawno posta w którym pisałeś "a potem mamy doświadczonego
programistę używającego floatów do operacji na kwotach pieniędzy (...) uparcie
stosującego rozwiązanie problemu KNAPSACK do zwykłego zadania z klasy P"

Otóż, możesz tutaj sobie wstawić nazwę mniej popularnego algorytmu, który osoba
bawiąca się w OI zna, a Ty nie.

Już pomijam ten drobny fakt, że osoba która zajmowała czołowe miejsca w OI (i
pozostałych tego typu) pracę znajduje od ręki - nawet niedoświadczona i
nieumiejąca tego wszystkiego, czego uczą na studiach. Bo widzisz, tego każda
inteligentna osoba pasjonująca się informatyką się może nauczyć. W druga stronę
to nie działa tak prosto.

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Czy Zosia z MjM studiuje matematykę?
Chwila, obie musiały mieć matematykę na poziomie szkoły średniej, a teraz
problem z rozwiązaniem zadania z klasy czwartej czy piątej. Naprawdę mielibyście
z tym problem? Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: zadania z matematyki klasa I i II
zadania z matematyki klasa I i II
Czy ktoś orientuje się gdzie w internecie mogę znaleźć przykładowe zadania
dla klasy I i II szk pdst? Szukam przez google i niestety nic nie znalazłam.
Może ktoś zna takie stronki i poda mi linki? Z góry dziękuję. Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: problem projektowy.

Leszek <wele@poczta.onet.plwrote:
| zauwaz, ze autor watku pisal o roznych zrodlach danych.

| tak dokladnie o to mi chodzilo, o odizolowanie implementacji od abstrakcji
| dane to abstrakcja, zrodlo to ich implementacja, pochodna zrodla -
zrodloCVS
| pokrywajac abstrakcyjna metode zapisujaca, implementowala by ja w swoj
| specyficzny odmienny niz zrodloSQL sposob
| natomiast dane -daneA, implementujac metode "zapisz" wykorzystuje
specyficzne
| zrodlo danych, toz to przeciez wypisz wymaluj wzorzec mostu jest!
| w przytoczonym przez respondentow przykladzie zaleznosc statyczna pomiedzy
| klasami byla odwrotna, tj. to implementacja musiala znac dokladny typ z
jakim
| miala do czynienia( by w odpowiednie ponadstandardowe skladowe, zaladowac
dane,
| i tutaj wasze przytoczone rozwiazanie, o metadatach i lub inne )
| pozwole sobie przytoczyc kod:
[..]

Dziekuje Ci za ten kod. To bardzo zgrabne rozwiazanie. Problem jest tylko
jeden:
Jesli bede chcial zaimplementowac bardziej zlozone sposoby na przeszukiwanie
danych,
konwersje i wyswietlanie ich i zawre to w specjalizowanych klasach 'zrodla',
to
w kazdej specjalizowanej klasie 'dane' bede musial implementowac metody
realizujace
te funkcje przez zrodla, a nie tylko 'zapiszDane'. Takich metod powstanie
sporo i
nie jestem pewien, czy tak zastosowany tutaj wzorzec mostu bedzie


najmniejszym zlem..

po pierwsze, wiele wlasnoci 'daneA' i 'daneB' beda mialy wspolne, wiec
metoda 'przeszukajDane' z klasy 'dane', bedzie obslugiwala wiekszy podzbior
wszystkich wlasnosci wiec narzut kodu, w klasach specjalizowanych bedzie
niewielki, podobnie ma sie rzecz z innymi metodami, po drugie zawarcie tylko w
klasie 'zrodlo' i pochodnych metod odpowiedzialnych za przeszukiwanie,
konwersje i co zgrozo wyswietlanie??, przeczy istocie problemu jakim jest
odwzorowanie zaleznosci biznesowych na swiat obiektow, moze i bedzie to
podejscie na skroty jednak w znacznym stopniu utrudni to przejzystosc calego
rozwiazania tak mysle...( z wlasnej percepcji wiem, bo mam jeden projekt tak
wlasnie zrobiony przez siebie, i czuje tego teraz skutki ), w reszcie po
trzecie drugie rozwiazanie jakie podaje ponizej, wymaga jeszcze wiekszego
narzutu kodu zwiazanego z calkowitym rozdzieleniem problemu juz na 3 warstwy,
wiec gra warta swieczki mysle TYLKO w naprawde duzych przedsiewzieciach

1. co masz na mysli sposob przeszukiwania danych( co w efekcie przeszukiwania
chcesz uzyskac? ), jakich danych, daneA, daneB czy dane fizyczne w bazie? to
samo z konwersja jakich danych? oraz wyswietlanie jakie wyswietlanie? gdzie?
dlaczego wyswietlanie w klasie zrodlo?
2. czy chodzi ci o np. realizacje metody 'szukajDanych' w klasie dane, i o to w
jaki sposob bedzie ona delegowala wykonanie tego zadania do klasy zrodlo?

Jest jeszcze jeden sposob, zrobienie tzw. OPF'a object persistent framework, w
ktorym to realizacja metod zapiszDane, odczytajDane polega na calkowitym
wydelegowaniu do zrodla zapisu i odczytu danych, w praktyce przekazuje sie
referencje do calego obiektu( self'a, this'a  jak kto woli ) jednak mechanizm
taki wymaga pewnego kodu ktory, bedzie umozliwial publikowanie wszystkich
dostepnych wlasnosci( properties ) danego abstrakcyjnego obiektu( dane )

Jednak w obu rozwiazaniach akcje takie jak wyszukiwanie, konwersja i inne o
ktorych wspomniales musza byc implementowane dla kazdego obiektu klasy z
warstwy biznesowej... obiekty tzw. business domain, jesli w dziedzinie problemu
umozliwiaja akcje takie jak wyszukiwanie po ID, w praktycznej implementacji
rowniez musza w odpowiedni sposob implementowac to zachowanie tyle tylko, ze w
przypadku OPF'a zadanie to delegowane jest do korespondujacej klasy z warstwy
data layer, i ona wie jak zapisac i lub odczytac ew. przeszukac persistent data
storage i znalezc dane np. w bazie SQL czy pliku... jak to mawiaja szkoly sa
rozne aczkolwiek zrobienie dobrego OPF'a jest zadaniem dosyc pracochlonnym, tak
czy inaczej goraco zachecami odwiedzic strone:
http://www.howtodothings.com/showarticle.asp?article=157
i przejzec caly cykl tego howto, calkiem zgrabnie jest to tam przedstawione
p.s. sam jestem na etapie, projektowania takiego systemu i powiem ze
roziwazanie 1 zastosowalem juz 3 krotnie z bardzo dobrym i przejzystym
skutkiem, rowniez z duza iloscia metod wyszukujacych, konwertujacych itp. i
powiem ze w praktyce jest ono bardzo elastyczne, co do drugiego sposobu nie
jestem dokonca przekonany aczkolwiek bardzo podoba mi sie jeszcze bardziej
rozbita na czesci konstrukcja calego podsystemu warstwy biznesowej i data layer
pozdrawiam

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: CV programisty
f1j@k? napisał(a):


Stachu 'Dozzie' K. ośmielił się napisać:
| On 21.11.2007, f1j@k? <per@server.plwrote:
| Co o tym sądzicie? Bo ja trochę zgłupiałem jak to zobaczyłem - ja w
| swoim
| CV mam 3 linijki opisujące moje wyższe wykształcenie, a on ma jedną
| i to
| nie pełną. Kto z nas popełnia błąd?
| Nikt. To sa rozne podejscia, zalezy czego oczekuje pracodawca. imho
| madry pracodawca znajacy sie na rzecz powinien wiedziec ze
| programowania nie da sie nauczyc na studiach (jedynie podstawy),

| ....a potem mamy doświadczonego programistę używającego floatów do
| operacji na kwotach pieniędzy
czyli Twoim zdaniem skoro na jakiekolwiek programowanie na uczelni
praktycznei nie chodzilem, i przez to asp zdalem w 2 podejsciu, nigdy
nei zastanawialem sie nad operacjami na kwotach pieniedzy to jestem zlym
programista?
("wprawdzie to stwarza pewien problem przy
| przeliczaniu walut, ale to przez to, że w Polsce obowiązuje zaokrąglanie
| w dół, a za granicą w górę"), uparcie stosującego rozwiązanie
| problemu KNAPSACK do zwykłego zadania z klasy P
to chyba poweirdza ze jestem zlym programista bo nie wiem o co chodzi :)

Moje zdanie odnosnie programownaie na uczelni jest takie: (zapewne sie
myle)
Na uczelni uczysz sie wybranych zagadnien, i malej ilosci technologii
(bo sie po prostu nie da, jakies programowanie w c++, potem nieco
obiektowosci moze byc w delphi i zapewne jakis semestr php i wychodzi
gosc ktory cos i moze umie napisac, ale tak naprawde nie zna roznych
technologii (a tym bardziej najnowszych), na mgr robia pseudo sklep
inetowy (albo i ktos im to robi) ktory juz na pierwszy rzut oka jest zle
zaprojektowany...
Zapewne podstawy sa wazne, ale nawet jesli kazda lekcja na 5 studiach to
bedzie programowanie to i tak z tego nie bedzie rasowego programisty bo
to fizycznei sie nie da, z powoduy tego ze to chyba po prostu trzeba
kochac i siedziec godzinami, czasem moze po nocach, interesowac sie
roznymi technologiami, jezykami, nowosciami, a imho po studiach to
powiedza ci MFC jest swietne i bedziesz w to wierzyc... albo do konca
zycia bedziesz siedziec w php i dlubac, skoro sa duzo lepsze,
nowoczesniejsze technologie, w ktorych sie pisze 5 razy szybciej i lepiej

btw co myslicie o nowosciach w vs 2k8?


Moje zdanie na temat programowania na uczelni jest takie:
dawno dawno temu [jakieś 10-15 lat temu ;-) ] student nie miał w domu
komputera, googla jeszcze nie było, www jeszcze nie było a sprzęt na
uczelni był oblegany.

I jakoś k* mać to ci absolwenci pociągneli obecne technologie.
Uważam, że studia mają nauczyć jak rozwiązywać problemy, jak podchodzić
do takiego czy innego "jeża". Programowania w sensie mistrzostwa w
kodowaniu w języku X,Y,Z to się człek nauczy we własnym zakresie.

Po to, żeby taki absolwent wiedział, co procesor "ma między nóżkami"
i jak się dowie, to będzie używał double i float tam gdzie trzeba.
Po to, żeby odróżniał liczbę od jej reprezentcji i wiedział co to jest
złożoność obliczeniowa a nie milkł zapytany czemu TO działą co raz wolniej.

Wydaje mi się, że teraz nauka programowania na studiach oderwała się od
maszyny. Java, PHP, wszystko fajnie. Ale gdzie taki programista ma się
spotkać ze sprzętem i jego ograniczeniami.
Potem pisze - wymaga 16 GB RAM i procesora Dodekanium 20THz.

Wracając do CV - jeżeli tylko grzecznie studiował to 1 linijka
wystarczy. Ewentualnie temat pracy jeżeli jakoś jest związany z zakresem
  obowiązków tam gdzie się stara o przyjęcie.
Średnia ze studiów - naprawdę o to pytają?

Jeżeli w czasie studiów wkręcił się do jakiś ciekawych projektów a
jeszcze powiązanych z tym co ma robić no to oczywiście, że pisać.

Jestem zdania, że pisać należy na temat. Cy przy pracy ID ma znaczenie
przynależność do chóru parafialnego? Tak, jeżeli stara się o posadę
szkoleniowca czy innego showmena. Emisję głosu ma opanowaną. :-)

Rafał

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: CV programisty
On 22.11.2007, f1j@k? <per@server.plwrote:


Stachu 'Dozzie' K. ośmielił się napisać:
| On 21.11.2007, f1j@k? <per@server.plwrote:
| Co o tym sądzicie? Bo ja trochę zgłupiałem jak to zobaczyłem - ja w swoim
| CV mam 3 linijki opisujące moje wyższe wykształcenie, a on ma jedną i to
| nie pełną. Kto z nas popełnia błąd?
| Nikt. To sa rozne podejscia, zalezy czego oczekuje pracodawca. imho
| madry pracodawca znajacy sie na rzecz powinien wiedziec ze programowania
| nie da sie nauczyc na studiach (jedynie podstawy),

| ....a potem mamy doświadczonego programistę używającego floatów do
| operacji na kwotach pieniędzy
czyli Twoim zdaniem skoro na jakiekolwiek programowanie na uczelni
praktycznei nie chodzilem, i przez to asp zdalem w 2 podejsciu, nigdy
nei zastanawialem sie nad operacjami na kwotach pieniedzy to jestem zlym
programista?
("wprawdzie to stwarza pewien problem przy
| przeliczaniu walut, ale to przez to, że w Polsce obowiązuje zaokrąglanie
| w dół, a za granicą w górę"), uparcie stosującego rozwiązanie
| problemu KNAPSACK do zwykłego zadania z klasy P
to chyba poweirdza ze jestem zlym programista bo nie wiem o co chodzi :)


Nie jesteś dobrym, bo dobry programista by poszukał na Google, co to
jest KNAPSACK.


Moje zdanie odnosnie programownaie na uczelni jest takie: (zapewne sie myle)
Na uczelni uczysz sie wybranych zagadnien, i malej ilosci technologii
(bo sie po prostu nie da, jakies programowanie w c++, potem nieco
obiektowosci moze byc w delphi i zapewne jakis semestr php i wychodzi
gosc ktory cos i moze umie napisac, ale tak naprawde nie zna roznych
technologii (a tym bardziej najnowszych), na mgr robia pseudo sklep
inetowy (albo i ktos im to robi) ktory juz na pierwszy rzut oka jest zle
zaprojektowany...


Na uczelni informatycznej nie uczą technologii *w ogóle*, a narzędzi
programistycznych, bibliotek i frameworków niewiele. Ale co z tego?
Uczelnia nie jest od tego. Uczelnia ma dać przyszłemu informatykowi
odpowiednie podejście do stawianych przed nim problemów, nauczyć jak się
uczyć używać narzędzi i wskazać parę co ciekawszych. Nie o to chodzi,
żeby znać osiemnaście języków programowania, tylko żeby w razie czego
móc się nauczyć kolejnego w trzy dni albo zaprojektować własny, gdy
zajdzie taka potrzeba.


Zapewne podstawy sa wazne, ale nawet jesli kazda lekcja na 5 studiach to
bedzie programowanie to i tak z tego nie bedzie rasowego programisty bo
to fizycznei sie nie da, z powoduy tego ze to chyba po prostu trzeba
kochac i siedziec godzinami, czasem moze po nocach, interesowac sie
roznymi technologiami, jezykami, nowosciami, a imho po studiach to
powiedza ci MFC jest swietne i bedziesz w to wierzyc... albo do konca
zycia bedziesz siedziec w php i dlubac, skoro sa duzo lepsze,
nowoczesniejsze technologie, w ktorych sie pisze 5 razy szybciej i lepiej


Ty sobie pisz w tych nowoczesnych "technologiach", proszę bardzo. Ja
wiem jak te "technologie" są skonstruowane i jaką mają część wspólną,
więc gdy będę potrzebować poznać kolejną (bo pracodawca używa czegoś
egzotycznego), to zejdzie mi kilka razy mniej czasu niż tobie.

Nawiasem mówiąc, co to za głupia maniera nazywać biblioteki i narzędzia
"technologiami"?


btw co myslicie o nowosciach w vs 2k8?


A dorobili temu jakiś przyzwoity edytor kodu źródłowego? Czy nadal takie
biedne coś, jak było w poprzednich wersjach?

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku

Powered by MyScript