zaczyn chlebowy

Archiwum





Temat: Milośnicy podlaskich przysmaków!
Na północy ser koryciński w zasadzie nie istnieje. Kortowski, owszem, bywał
tutaj za reżimu :)

Fantastycznie to wygląda, jestem pewny że idea będzie jak zaczyn chlebowy, który
trafi do pieców w całej Polsce.

Kupiłem sobie na pocieszenie Szynkę dworską z Podlasia - pyszna sprawa, choć
droga niczym Prosciutto di Parma :) I do niej podobna :)

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku





Temat: Milośnicy podlaskich przysmaków!
poszukiwaczarmi napisał:

> Na północy ser koryciński w zasadzie nie istnieje.

Masz na myśli krainę na pólnoc od siebie, prawda? Bo tam w schodniej
flance to są jeszcze sery z Wiżajn do kupienia w Bialymstoku i u nas
w Warszawie w sklepach z regionalną zywnością...- za 2 tygodnie
bedzie festiwal regionalnej kuchni w CH "Blue City"...

> Fantastycznie to wygląda, jestem pewny że idea będzie jak zaczyn
> chlebowy, który trafi do pieców w całej Polsce.

Tez bym tak chcial... :-)

> Kupiłem sobie na pocieszenie Szynkę dworską z Podlasia - pyszna
> sprawa, choć droga niczym Prosciutto di Parma :) I do niej podobna
> :)

nic dziwnego bo to dojrzewajaca jest; mnie sie z kolei wczoraj udalo
wreszcie trafic u nas na Coraziego 2 wielki kawał mazurskiej szynki
surowej wedzonej dojrzewajacej pod nazwą "szynka łososiowa" z
Zakładów Mięsnych "Mazury" w Ełku znanej wczesniej jako "Mazurski
Baleron Wędzony", odkryty kilka lat temu przez naszego Brunosza tamże
Pyszna ona jest - przypomnialo mi sie lipcowe spotkanie z okazji
imienin Petera u naszej kochanej Gwiazdy Zeta Orionis...
Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku





Temat: CHLEB
te automaty przewaznie wyposazone sa w broszure z przepisami - i nie ma tam
zadnych cudow jesli chodzi o skladniki. zdarza sie tzw "zaczyn chlebowy", w
niemczech mozna go kupic niezaleznie od mieszanek, moze gdzies wsieci
znajdziecie przepis jak go zrobic samemu. kupuje sie go tez podobno (nie wiem,
bo ja jade na gotowych mieszankach z aldiego) tylko raz i przy kazdym pieczeniu
troche rozmnaza i zostawia do nastepnego.

na polskie warunki, gdzie chleb jest BARDZO tani, cena nowego automatu jest
wysoka (ponad 100€). moze zlapiecie gdzies uzywany.

tak uwielbiamy ten wlasny chleb, ze idzie jak woda, na pewno jemy teraz wiecej
chleba niz przedtem. Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Do Kagana: Bog istnieje,spotkalem Go!
Kagan: Bog istnieje,spotkalem Go! CD1
> Bóg osobowy i nieosobowy
> Bóg, jak mówią Hindusi, jest zarazem osobowy i
> nieosobowy. Jest nieosobowy w tym sensie, że Jego
> nieskończenie tajemniczy sposób bycia Osobą różni się
> nieskończenie od ludzkiego sposobu bycia osobą. (...)
K: Jak mialbym szukac madrosci, to na pewno nie w biednych i brudnych Indiach!

> Niektórzy święci o bardzo wysokim stopniu
> uduchowienia, jak święty Jan od Krzyża, pojęli
> równocześnie i z równą siłą osobowy i nieosobowy aspekt Boga. (...)
K: Juz ci tlumaczylem, ze Bog NIE jest osoba!

> Ponieważ na Zachodzie słowo "Bóg" w zwykłym jego
> użyciu oznacza osobę, ludzie, których cześć, wiara i
> miłość skierowane są niemal wyłącznie na nieosobowy
> aspekt Boga, mogą uważać się i podawać za ateistów,
> choć w duszy ich mieszka miłość nadprzyrodzona. Ci
> będą z całą pewnością zbawieni.
K: Z czego zbawieni?

> Poznać ich można po stosunku, jaki maja do rzeczy
> ziemskich. Ci wszyscy, którzy mają w sobie w czystym
> stanie miłość bliźniego i godzą się na istniejący ład
> świata włącznie z cierpieniem; wszyscy ci, nawet jeśli
> żyją i umierają pozornie jako ateiści, są z pewnością zbawieni.

> Ci, którzy w stopniu doskonałym posiadają te dwie
> cnoty, nawet jeśli żyją i umierają jako ateiści, są
> święci. Spotykając takich ludzi, nie trzeba starać się
> ich nawracać. Oni są w pełni nawróceni, choć nie w
> sposób widoczny; nawet jeśli nigdy nie byli
> ochrzczeni, zostali na nowo zrodzeni z wody i z ducha;
> nawet jeśli nigdy nie przyjmowali komunii świętej, spożywali chleb życia.
K: W/g kosciola kat. beda oni potepieni!

> Wszechmoc i słabość Boga
> Bóg jest na ziemi wszechmocny tylko w tym sensie, że
> zbawia tych, którzy chcą być przez Niego zbawieni.
> Całą resztę swojej mocy oddał księciu tego świata i
> bezwładnej materii. Jego moc jest tylko duchowa.
K: czyli Szatan jest potezniejszy od Boga!

> Ale to co duchowe, ma tu na ziemi tylko tyle mocy, ile jej
> trzeba, żeby istnieć. Ziarno gorczyczne, perła, zaczyn chlebowy, sól.
> Bóg nie jest wszechmocny, skoro jest Stwórcą.
> Stwarzanie jest zrzekaniem się władzy, abdykacją. Ale jest wszechmocny
K: ???? Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: Gdzie po chlebek w W-wie :)
Czy zaczyn chlebowy = drożdże ? Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku



Temat: przypowiescie z bibli
tytuły:
o synu marnotrawnym
o siewcy
o miłosiernym samarytaninie
o Hiobie


Przypowieści

Przypowieści biblijne mogą mieć znaczenie dosłowne i alegoryczne.
Przypowieść (parabola) - gatunek literatury moralistycznej o charakterze narracyjnym, w którym przedstawione postacie i zdarzenia służą wyrażeniu uniwersalnych
- ponadczasowych prawd. Świat przedstawiony służy wyrażeniu głębszej prawdy
moralnej, filozoficznej lub religijnej. Stąd przypowieść posiada znaczenie alegoryczne lub symboliczne.
W Starym Testamencie, w Księdze Rodzaju znajdujemy przypowieść o Hiobie, prawdopodobnie postaci historycznej, o której wspomina prorok Ezehiel, nazywając go “mężem sprawiedliwym”. Dramat Hioba ma charakter
osobisty. Doświadczany przez Boga, który wpierw odebrał mu dziesięcioro dzieci, ogromny majątek, a na koniec zesłał trąd, walczy godnie z przeciwnościami losu. Dla jego przyjaciół istnieje oczywista zależność pomiędzy winą a
karą. Według nich Hiob musiał ciężko zgrzeszyć, bo tylko grzeszników Bóg tak srodze doświadcza. Żona również nie rozumie pełnej pokory postawy męża. Zachęca go, aby złorzeczył Bogu, na co Hiob odpowiada: “azali tylko dobre przyjmować będziemy od Boga, a złego przyjmować nie będziemy?”. W innym miejscu oświadcza, że Pan ma prawo zarówno dawać, jak i odbierać, bo wszystko od niego pochodzi. Jak z tego widać, w swoim cierpieniu Hiob jest osamotniony. On wie, że jest niewinny: “sumienie mam czyste”. Tym większy jest zatem jego dramat. Cierpi godnie, domaga się tylko rozmowy z Bogiem, bo chce mieć prawo do obrony. Jahwe z Wichru przyjmuje propozycję Hioba. Jawi się mu w całym majestacie swej potęgi i mocy. Przytłoczy jednak Hioba tysiącem pytań, na które człowiek nie znajduje odpowiedzi. Ze słów Stwórcy Hiob jednak zrozumie, że cierpienie jest próbą wiary i tajemnicą, ukorzy się więc: “żałuję i
pokutuję w prochu i popiele”. Uległość i wierność Hioba zostanie jednak wynagrodzona, Bóg odwróci nieszczęścia. W kulturze europejskiej Hiob jest archetypem człowieka ciężko doświadczonego przez los, cierpiącego niewinnie. Od imienia postaci powstało określenie “hiobowy” - pełen bólu i
cierpienia; rozpaczliwy, przerażający, okropny, a wyrażenie “Hiobowa wieść” to wiadomość o nieszczęściu, straszliwym wypadku.
“Księgę Hioba” przetłumaczył na język polski między innymi Cz. Miłosz (Paryż 1980).
W Nowym Testamencie odnajdujemy przypowieści ewangeliczne, za pomocą których nauczał Jezus.
Przekazują głębokie prawdy lub pouczenia za pomocą prostych fabuł -
ilustracji. Poddane one zostały bardzo szczegółowej klasyfikacji:
rozwinięte porównania: “ziarno gorczycy”, “zaczyn chlebowy”, “drogocenna perła”
rozwinięte symbole: “zaginiona owca”, “zagubiona drachma”, “sługa wierny i niewierny”
alegorie: “zasiew”, “chwast wśród pszenicy”
przypowieści mieszane, porównania, metafory: “uczta królewska”, “dziesięć panien”, “robotnicy w winnicy”, “syn marnotrawny”
opowiadania przypowieściowe: “natrętny przyjaciel”, “nieurodzajne drzewo figowe”
przykłady przypowieściowe: “bogaty i ubogi Łazarz”, “faryzeusz i celnik”, “miłosierny Samarytanin”.
Nie wszyscy Ewangeliści w jednakowym stopniu przytaczają przypowieści Jezusa. U św. Łukasza znajdujemy 30 przypowieści, u św. Mateusza - 24, u św. Marka - 6, a u św. Jana - zaledwie 2.
Przypowieść O synu marnotrawnym (Łk. 15, 11-32) - wzruszająca przypowieść o miłosiernym umiłowaniu grzeszników przez Boga. Druga cześć poucza, że nawet ten (dobry Syn), kto zawsze pozostawał w domu Bożym, w rzeczywistości może być z dala od
Boga zamknięty w pysze i złości swego serca. Nie jest zdolny do uczestnictwa w miłości. (Ojciec - Bóg radośnie witający nawróconego człowieka).
Apokalipsa
KUNIEC

Przejrzyj wszystkie wypowiedzi z tego wątku

Powered by MyScript